Kedi ve köpekler doğal ortamlarında tıraş edilmeye ihtiyaç duymazlar. Çünkü periyodik olarak mevsimsel tüy dökümü yaşarlar ve yenilenen kürkleriyle hayatlarını konforlu bir şekilde geçirirler. Ancak bizler evlerimize aldığımız minik dostlarımızın doğal ortamında olduğunu söyleyemeyiz. Bu yüzden de bu süreç tam olarak işlemez. Örneğin sokakta yaşayan köpek ve kedilerin tırnak kesimine de ihtiyacı yokken evdeki dostlarımızın ihtiyacı vardır.

Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birisi ırka özel tıraştır. Çünkü patili dostlarımız rahatlasın diye yaptığımız bir tıraş onların daha çok sıcak stresine girmesine, tüy yapısının ve kalitesinin bozulmasına hatta deri hastalıklarının ortaya çıkmasına sebep olabilir.

Kısa tüylü ırklar (beagle, labrador gibi) ve çift katmanlı kürke sahip ırklar (samoyed, akita, golden retriever, husky gibi) tıraş edilmemelidir. Çift katmanlı tüy yapıları izolasyon görevi görür. Böylece onları hem sıcaktan hem de soğuktan korur. Kısa tüylü köpeklerin ise tüylerini daha da kısaltmaya çalışmak derilerini güneşe ve sıcağa karşı savunmasız hale getirmektedir.

Kedilerimiz için de aynı durum söz konusudur. Tüy yapıları onları hem sıcaktan hem de soğuktan koruyacak şekilde tasarlanmıştır. Onları sıcak havalarda rahatlatalım düşüncesiyle tıraş etmek yanlış olacaktır. Peki hangi durumlarda tıraş edilmeliler? Çok sık olarak dış parazitlere maruz kalıyorsa, tüy yapısı tamamen bozulmuş, kıtık oluşmuş ve taranması mümkün değil ise, obezite vb sebeplerle kediniz kendisini yalayıp temizlemekte güçlük çekiyor ise, deri hastalığı var ve tedavi için gerekli ise kedilerimizi tıraş ettirebiliriz.

Doğru Bilinen Yanlış: Tıraş Alerji Sorunlarını Yok Eder.
Bu kesinlikle doğru değildir. Alerjisi olan insanların reaksiyon göstermesinin nedeni tüyler değildir. Kepek, deri pulları, tükürük ve yağlardır. Tıraş edildiği takdirde bu etkenlere daha fazla maruz kalınır. Bu da gösterilen reaksiyonun şiddetini arttırır.

Köpeğinizi veya kedinizi evde tıraş etmek isteyebilirsiniz. Bize sorarsanız bu hem sizi hem patili dostunuzu memnun etmeyecek sonuçlar doğurabilir. Öncelikle bilinçsiz, yeterli donanım olmadan yapılan tıraş estetik görüntüyü bozabilir hatta dostunuzun tüy ve deri sağlığına zarar verebilir.

Hareketli dostunuzla saatlerce belinizi, boynunuzu ağrıtarak çalıştıktan sonra ortaya estetik anlayışınıza uymayan bir görüntü çıktığında hem fiziksel hem psikolojik olarak etkilenebilirsiniz de 😊

Bu yüzden dostunuzu ona en az sizin kadar değer veren, ilgilenen bir uzmana emanet etmek her zaman çok daha mantıklı olacaktır. Kliniğimizde pet kuaförlük hizmetlerimizin yanı sıra deri tedavilerinde de uzman ekibimiz sizlere yardımcı olacak. Yüksek kaliteli dermatolojik ürünler ve medikal banyolar ile pyodermatitis, mantar enfeksiyonu ve uyuz enfestasyonları vb. hastalıkların tedavisinde minik dostlarımızın yanındayız.