Kedi Ve Köpeklere Kefir Verilir Mi ?

Kefir yurtdışı kaynaklarında “superfoods” kategorisindedir. İnsanlar için ne kadar faydalı ise patili dostlarımız için de o kadar faydalılar. Gönül rahatlığıyla verebilirsiniz. Her gün kefir vermek hem bağırsak floralarını düzenler, ishal ve kabızlık durumlarını önler hem de böbrek, karaciğer ve deri sağlığına hem hastalığı önleyici hem de iyileştirici özelliği vardır. Ancak eğer bir gıda alerjisi varsa, geçirdiği hastalık veya bir operasyon varsa öncesinde veteriner hekiminize danışmak daha doğru olacaktır.

Peki Ne Kadar Sıklıkla Vermeliyim ?

Faydalarından maksimum verimi almak için her gün tüketmesi gerekmektedir. Kediler için kilosuna uygun olacak şekilde yavru kedilere çay kaşığı ile, yetişkin bir kediye ise 1-2 yemek kaşığına kadar verebilirsiniz. Ancak önce küçük miktarlarda vermeyi unutmayın ki kusma, ishal gibi beklenmedik bir reaksiyonla karşılaşılmasın.  Küçük bir tabağa koyarak verebilirsiniz. Eğer tüketmezse kuru maması ile karıştırabilirsiniz. Ancak unutmayın ki bu gıdanın ömrünü kısaltacaktır. 1 saat içerisinde tüketilmezse mamayı kedinizin önünden alıp kabını yıkamalısınız.

Köpekler içinse 10kg’a 2-3 yemek kaşığı olarak hesap edebilirsiniz. Kedilerde olduğu gibi tabaktan veya mamasına karıştırarak verebilirsiniz. Ancak tekrar belirtelim ki önce ufak miktarlarda denemekte ve alerji hastalık durumu varsa veteriner hekiminize danışmakta fayda var.

Kefir tükettikten sonra kusarsa önünden mamasını alıp 4-6 saat boyunca mama vermeyiniz. Veteriner hekiminizle iletişime geçiniz.

Kefir tükettikten sonra ishal olursa kefir vermeyi durdurunuz. Bağırsak hareketlerinin yavaşlaması için mamasını yarı oranda verin. 24 saat içerisinde ishal düzelmez ise veteriner hekiminize danışınız.

Son olarak eğer kefiri tüketmez ise başka marka deneyebilirsiniz. Ancak aromalı/ meyveli olanları tükettirmeyiniz. Verdiğiniz kefir oda sıcaklığında ve muhakkak taze olmalıdır.