Köpeklerde Yavru Bakımı

İlk Gün

Evinize ilk geldiğinde minik dostumuzun ürkmesi ve saklanmaya çalışması gayet normaldir. Onu zorlamayın ve kendisinin size gelmesine izin verin. Ayrıca yavru köpekler günlerinin büyük bir kısmını uyuyarak geçirirler. Endişe etmenize gerek yok, o sadece büyüyor 😊

İlk başta evde sadece bir odaya alın. Evin her yerine ulaşımı olmasın. Çünkü o çok küçük, ev ise kocaman.

Ona özel, kendini güvende hissedebileceği bir ortam hazırlayın. Bu kapısı olan bir kutu, pofuduk bir yatak ya da sepet benzeri bir materyal olabilir.

Beslenme

Normal şartlarda yavru köpekler 6-8 haftalık olana kadar anne sütü ile beslenmektedirler ve yavru için en sağlıklı seçenek de budur. Ancak anne sütüne ulaşma durumu olmayan yavrular için özel olarak üretilmiş olan yavru köpek süt tozları güvenle kullanılabilir.

Diş Sağlığı

Köpekler 4-6 aylık olana kadar süt dişlerini döker ve kalıcı dişlerini çıkartırlar. Yaklaşık 1,5 yaşından itibaren diş taşı (tartr) oluşumu başlar ve bu dönemden itibaren diş bakımına ayrıca önem gösterilmelidir. Ancak yavruluk döneminden itibaren diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması gerekir.

Aşı Programı

45 günlükten itibaren aşılama programlarına başlanmalıdır. İlk aşılamalar bittikten sonra 3 ayda bir iç paraziter ilaç uygulamaları tekrarlanmalı ve yılda bir kez kuduz, karma ve bronchine (boğmaca) aşıları tekrarlanmalıdır. İlk aşılamalar bittikten sonra yürüyüşe ve dışarı çıkmaya başlayacağı için dış parazit uygulamaları da önem kazanmaktadır.

Sosyalleşme

Köpeklerin sosyalleşmesindeki en önemli dönem 2-4 aylık süreçtir. Bu dönemde ne kadar sosyalleşir ne kadar farklı uyaranlara (trafik, farklı cins hayvanlar gibi) maruz kalırsa uyum sağlaması da o kadar kolay olacaktır.